Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016 roku, poz. 23 z późn. zm.) oraz z art. 7 ust. 1, pkt. 2, ust. 6, art. 8 ust. 1, ust. 2a, i art. 9 ust. 1, ust. 1a, ust. 1 b, art., 9 o ust. 1, ust. 2, ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 roku, poz. 250), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 27.10.2016 r. (data wpływu: 27.10.2016 r.) - Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej „EMPEGIEK” SP. z o.o., ul. Szpitalna 15, 88-200 Radziejów, o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Radziejów,
orzekam;
o udzieleniu - Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej „EMPEGIEK” SP. z o.o., ul. Szpitalna 15, 88-200 Radziejów, zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Radziejów, do punktu zlewnego na miejskiej oczyszczalni ścieków w m. Broniewek, które jest operatorem w/w oczyszczalni ścieków.
- Ustalam przedmiot i obszar działalności objętej przedmiotowym zezwoleniem.
Obszarem prowadzenia działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych do miejskiej oczyszczalni ścieków w m. Broniewek jest teren Gminy Radziejów.
- Przedmiot działalności objętej zezwoleniem obejmuje odbiór nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych i ich transport z terenu Gminy Radziejów do punktów zlewnych: do punktu zlewnego na miejskiej oczyszczalni ścieków w m., Broniewek.
- Terminem podjęcia działalności jest data uprawomocnienia się niniejszej decyzji.
- Ustalam sposób prowadzenia działalności oraz niezbędne zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w następujący sposób:
- opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych będzie prowadzony w sposób nie zagrażający środowisku naturalnemu oraz zdrowiu i życiu ludzi oraz z poszanowaniem interesów osób trzecich;
- pozostawianie miejsc opróżniania w/w zbiorników bezodpływowych (terenów przyległych) w należytym stanie sanitarnym.
- usługi w zakresie opróżniania w/w zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Radziejów, będą prowadzone tylko sprawnymi technicznie niżej opisanymi pojazdami:
- samochody ciężarowe o przeznaczeniu asenizacyjnym wykonujące usługi spełniają wymagania techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (tekst jedn. Dz.U.Nr 193, poz. 1617),
- środki transportu zostaną oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację firmy świadczącej usługi wraz z nr telefonu;
- odebrane nieczystości płynne ze z w/w zbiorników bezodpływowych usytuowanych na terenie Gminy Radziejów, będą dostarczane do punktu zlewnego na miejskiej oczyszczalni ścieków w m. Broniewek – gmina Radziejów,
- działalność wykonywana w ramach odbierania nieczystości ciekłych odbieranych z terenu Gminy Radziejów, prowadzona będzie z poszanowaniem obowiązujących przepisów w zakresie gospodarowania odpadami oraz zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radziejów.
- Zobowiązuję Wnioskodawcę prowadzącego usługi w zakresie odbioru nieczystości płynnych i ich transportu z w/w zbiorników do:
- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku (Dz. U. z 2012 roku, poz. 630) sporządzania i dostarczania Wójtowi Gminy Radziejów kwartalnych sprawozdań;
- sprawozdanie, należy przekazywać Wójtowi Gminy Radziejów w terminie do końca miesiąca następującego po upływie kwartału, wzór sprawozdania kwartalnego został określony w wyżej powołanym Rozporządzeniu.
- Ustalam termin ważności zezwolenia, o którym mowa w pkt. 1 niniejszej decyzji - do dnia 2 listopada 2026 roku (10 lat).
- W przypadku nie wypełniania warunków określonych w punkcie 4, zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania, w trybie art. 9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 roku, poz. 250). Cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorstwa z wykonywania obowiązków określonych w punkcie 6.
Uzasadnienie
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „EMPEGIEK” SP. z o.o., ul. Szpitalna 15, 88-200 Radziejów, wnioskiem z dnia 27 października 2016 roku (data wpływu: 27.10.2016 r.) zwróciło się do Wójta Gminy Radziejów o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Radziejów, do punktu zlewnego na miejskiej oczyszczalni ścieków w m. Broniewek, której operatorem jest Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „EMPEGIEK” Sp. z o. o., ul. Szpitalna 15, 88-200 Radziejów. Złożony wniosek, wyczerpuje wymogi odkreślone w art. 8 ust. 1, ust. 1 a i ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.. Dz. U. z 2016 roku poz. 250) oraz odpowiada kryteriom określonym w Uchwale Nr XVII/181/2013 Wójta Gminy Radziejów z dnia 28 marca 2013 roku w sprawie regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radziejów, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na obszarze Gminy Radziejów. Zgodnie z art. 7 ust. 6 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.. Dz. U. z 2016 roku poz. 250), organem właściwym do wydania zezwolenia jest wójt, burmistrz, prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług. Wnioskodawca zamierza świadczyć usługi na terenie Gminy Radziejów, wobec czego organem właściwym do wydania zezwolenia jest Wójt Gminy Radziejów. Otrzymujący zezwolenie zobowiązany jest do stałego przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska, jak również warunków określonych niniejszym zezwoleniem. Biorą powyższe pod uwagę, orzeczono jak w sentencji.
Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem Wójta Gminy Radziejów w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszej decyzji. Niniejsza decyzja zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w Publicznie Dostępnym Wykazie, w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) prowadzonym przez Urząd Gminy w Radziejowie.
|